رنگ

راهنمای خرید رنگ پلاستیک

راهنمای خرید رنگ پلاستیکی

راهنمای خرید رنگ پلاستیک، رنگ پلاستیک ساختمانی به دو دسته تمام پلاستیک و نیمه پلاستیک تقسیم میشود.

این رنگ ها برای استفاده از سقف بسیار عالی بوده زیرا نمیتوان گفت این رنگ صد در صد با آب شسته میشود. رنگ پلاستیک برای سقف عالی است چون خیلی در محل دست کاری و آلودگی نیست و زود کثیف نمی شود.

راهنمای خرید رنگ پلاستیک

برای زیباتر شدن دیوار ها روش های مختلفی مانند استفاده از دیوارپوش و کاغذ دیواری وجود دارد اما همواره ارزان ترین و ماندگارترین روش رنگ کردن آن هاست.

راهنمای خرید رنگ پلاستیک

به خاطر داشته باشید که رنگ سفید تنها رنگ موجود برای رنگ آمیزی دیوار نیست و میتوانید در سال جدید با استفاده از رنگ های دیگر حال و هوای منزل خود را بهاری کنید.

یکی از کارهایی که  در آستانه سال نو، روح و جلای تازه ایی به منزل شما می بخشد و در عین حال هزینه  کمتری نسبت به سایر روش های تغییر دکوراسیون دارد، رنگ کردن سقف و دیوار هاست.

در فروشگاه رنگ و بزار چارسو  قصد داریم رنگ پلاستیک که یکی از انواع رنگ ها برای رنگ آمیزی است را به شما معرفی کنیم. همچنین نکاتی مفید درباره رنگ پلاستیک در اختیار شما قرار میدهیم تا فرآیند خرید رنگ را با اطمینان انجام دهید و مناسب ترین نوع رنگ را با توجه به نوع استفاده و کاربرد خود انتخاب کنید.

رنگ پلاستیک چیست؟

رنگ پلاستیک جزو نخستین رنگ های مورد استفاده توسط بشر بوده است. با گذشت زمان بهبود پیدا کرده و امروزه به انواع مختلفی از آن در هنگام خرید رنگ پلاستیک دسترسی داریم.

ویژگی اصلی رنگ پلاستیک این است که پایه ی آن آب است؛ به عبارت دیگر این رنگ ها در آب حل می شوند.

این رنگ ها در دو گروه نیمه پلاستیک و تمام پلاستیک به بازار عرضه می شوند. رنگ تمام پلاستیک از کیفیت بالاتری برخوردار است و مقدار کمی هم قابلیت شستشو دارد.

ویژگی های رنگ پلاستیک

  1. دستور چگونگی مصرف
  2. دارای نشان استاندارد باشد
  3. ظرف دارای نشانه‌گذاری باشد
  4. داشتن تاریخ تولیدو تاریخ انقضا
  5. علامت تجاری تولید کننده باشد
  6. دارای نماش مقدار حجم یا وزن خالص
  7. اطلاعات موجود روی ظرف:نام و آدرس تولید کننده رنگ
  8. رنگ شفاف و بدون پوسته سطحی یا مواد خارجی باشد

مزایای رنگ پلاستیک

رنگ های اکریلیک بر پایه آب هستند و در زمره رنگ های دوست دار محیط زیست  قرار می گیرند. همچنین مواد سمی منتشر نمی کنند، پس نخستین ویژگی مثبت رنگ های پلاستیک سازگاری با طبیعت است.

اگر رنگ پلاستیک بر روی لباس بریزد به راحتی با آب و صابون تمیز می شود و بر روی لباس هایتان اثری از لکه بر جای نمی ماند.

پوشرنگ نیم پلاستیک الوان درجه1 دبه

رنگ های پلاستیک نیازی به آماده سازی سطوح و استفاده از پرایمر قبل از نقاشی ندارند و می توانند مستقیما مورد استفاده قرار بگیرند.

رنگ های پلاستیک در مقایسه با رنگ های روغنی بسیار سریع تر خشک می شوند. بنابراین در مواقعی که نیاز به سرعت عمل بالا دارید رنگ پلاستیک می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد و می توانید با استفاده از آن چند لایه رنگ را در طی یک روز پیاده سازی کنید.

این رنگ ها با انعطاف پذیری بالایی که دارند در برابر ترک خوردگی از خود مقاومت نشان می دهند و تقریبا  قابل استفاده در تمامی سطوح هستند. این رنگ ها هم چنین در برابر نورخورشید مقاوم هستند و می توان از آن ها جهت رنگ آمیزی سطوح بیرونی ساختمان استفاده کرد.

در نهایت این رنگ ها دارای هزینه پایین تری نسبت به رنگ های روغنی و اکریلیک هستند؛ پس اگر به دنبال خرید رنگ مقرون به صرفه ای هستید رنگ های پلاستیک گزینه ی خوبی برای شماست.

مزیت های رنگ پلاستیکی

  1. خشک شدن سریع
  2. عدم انتشار مواد سمی
  3. مقاومت در برابر نور خورشید
  4. قابلیت استفاده در تمامی سطوح
  5. عدم رشد کپک در سطوح رنگ شده
  6. قابلیت تمیز شدن آسان از روی لباس
  7. هزینه پایین تر در مقایسه با رنگ های روغنی
  8. مقاومت در برابر ترک خوردگی و انعطاف پذیری
  9. نیاز نداشتن به آماده سازی سطوح و استفاده از پرایمر قبل از نقاشی

معایب رنگ های پلاستیک

رنگ های پلاستیک در مقایسه با رنگ روغنی و رنگ اکریلیک از درخشندگی کمتری برخوردار هستند و جلوه پایانی ضعیف تری نسبت به سایر رنگ ها دارند. این رنگ ها ماندگاری و دوام پایین تری نسبت به سایر رنگ ها دارند و در صورت وجود رطوبت امکان لایه لایه شدن وجود دارد.

رنگ-پلاستیک-یک-کیلویی-الوان-گل-ماش

به طور کلی معایب رنگ های پلاستیک را می توان اینگونه نام برد:

  1. عدم ایجاد درخشندگی
  2. امکان لایه لایه شدن در حضور رطوبت
  3. ماندگاری و دوام پایین تر نسبت به سایر رنگ ها

طریقه مصرف رنگ پلاستیک

یکی از مزیت های رنگ پلاستیک این است که معمولا به زمان کوتاهی برای خشک شدن نیاز دارد.

اما این ویژگی گاهی اوقات به خصوص هنگام استفاده از قلم مو و غلتک می تواند مشکل ساز باشد، زیرا یک دست کردن رنگ چالش برانگیز خواهد بود.

برای حل این مشکل می توان رنگ پلاستیک را به کمک حلال های مناسب مانند آب کمی رقیق کرده و یا قلم مو یا غلتک را بی وقفه بر روی سطح مورد نظر کشید.

هم چنین توصیه می شود رنگ پلاستیک را طی یک مرحله پیاده کرده و استفاده از لایه های دوم و سوم را به حداقل رسانیم.

و در آخر توجه داشته باشید که رنگ پلاستیک را در محیط های خشک و بدون رطوبت در دمای بین 5 الی 30 درجه سانتی گراد نگهداری کنید.

به گونه ایی که در مجاورت تغییرات دما نباشد تا از شکل گیری قطرات آب در آن ها جلوگیری شود.

پاک کردن رنگ پلاستیک از سطوح مختلف

به دلیل اینکه رنگ های پلاستیک مبتنی بر آب ساخته می شوند، پاک کردن آن ها از روی سطوح بسیار ساده است و به آسانی به وسیله آب گرم و صابون از سطوح مختلف پاک می شود.

آیا رنگ پلاستیک قابل شستشو است؟

رنگ های پلاستیک با کیفیت های مختلفی تولید و عرضه می شوند که با توجه به کیفیت آن ها میزان شستشو پذیری شان متفاوت است؛ که در این بین بیشترین مقاومت را رنگ تمام پلاستیک و کمترین مقاومت را رنگ نیمه پلاستیک داراست.

اما اگر بخواهیم به طور کلی بگوییم، رنگ های پلاستیک قابل تمیز شدن با آب نیستند و مقاومت چندانی در برابر آب ندارند.

آیا می توان دیوار را با رنگ پلاستیک رنگ کرد؟

رنگ پلاستیک کاملا بر روی دیوار قابل اجراست اما به دلیل عدم براقیت بیشتر برای رنگ آمیزی سقف مورد استفاده قرار می گیرد.

کدام رنگ مناسب کار شماست؟

با توجه به ویژگی‌هایی که رنگ‌های ساختمانی نظیر رنگ روغنی و رنگ آکریلیک  و رنگ پلاستیک دارند و اینکه می‌خواهید چه سطحی را رنگ بزنید، چقدر سرعت خشک شدن رنگ برایتان اهمیت دارد، مبتدی هستید یا پیشرفته و چه مقدار می‌خواهید برای این کار هزینه کنید، می‌توانید بین رنگ‌های نامبرده رنگ مناسب را انتخاب کنید. اما در نظر داشته باشید علاوه بر اینکه کیفیت رنگی که تهیه می‌کنید اهمیت دارد، نحوه اجرا نیز در نتیجه نهایی تاثیرگذار است. بنابراین اگر از ابزار نادرست یا شیوه غلطی برای رنگ آمیزی دیوار استفاده کنید ممکن است نتیجه نهایی دلخواهتان نباشد. رنگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *