نردبان

بهترین مارک نردبان

بهترین مارک نردبان

بهترین مارک نردبان کدام است؟ برخی از افراد برای تمیز کردن دیوارها و پنجره ها به نردبان نیاز دارند، در حالی که برخی از تعمیرکاران، نجاران و باغداران نیز از نردباندر کارهای اصلی خود استفاده می کنند. یکی از الزامات اصلی هنگام انجام کار، که مدتهاست با تنوع بسیار کمی در قالب چوبی استفاده می شود که بسیار خطرناک و سنگین است.

موضوع این مقاله معرفی بهترین مارک نردبان است، پس با ما همراه باشید:

بهترین مارک نردبان:

بهترین مارک نردبان در ایران برند ماندگار، هایلوکس، آلوم پارس و آلوم راد میباشند. نردبان ماندگار و نردبان آلوم پارس بهترین برندهای نردبان محسوب میشوند. یکی از قابلیت های نردبان این است که می توان از آن در هر مکانی استفاده کرد. سبک بودن نردبان جابجایی آن را بسیار آسان می کند.بهترین مارک نردبان

نردبان به زبان ساده به دو قطعه چوب و یا فلز بسیار بلند عمودی و صاف می‌گویند که در فواصل معین و یک اندازه قطعاتی فلزی و یا چوبی به طور عمودی به صورت متصل قرار گرفته اند و افراد می توانند از ان بالا رفته و به نقاط غیر قابل دسترسی و مرتفع دستیابی پیدا کنند.

انواع نردبان:

نردبان ها از نظر جنس به پنج دستی چوبی، استیل، پلاستیکی، آهنی و آلومینیوم تقسیم میشود و بر اساس کاربرد به طور کلی می توان به دو دسته نردبان های خانگی و نردبان های مخابراتی (یا صنعتی) تقسیم کرد. نردبان مدل های بسیار مختلفی دارد از جمله:

  1. نردبان انتیک
  2. نردبان تاشو
  3. نردبان فانتزی
  4. نردبان کشویی
  5. نردبان کلاسیک
  6. نردبان تلسکوپی
  7. نردبان هایلوکس
  8. نردبان هارمونی (نردبان مفصلی یا چندکاره) و…

نکته:

ما در این محتوا از مدل های چوبی و پلاستکی به دلیل غیر استاندارد بودن صرف نظر میکنیم و برای سهولت استیل را زیر مجموعه اهنی در نظر میگیریم

انواع نردبان

کاربردهای نردبان:

نردبان و چهارپایه از جمله ابزارهای بسیار کاربردی می باشند که در هر خانه یا فروشگاهی دیده میشوند. در سالیان اخیر تعداد زیادی از مردمان عزیزمان بخاطر استفاده از نردبان های غیر استانداد و یا استفاده نکردن از نردبان مناسب جانشان را از دست داده و یا دچار اسیب های سختی شده اند.

حتما برای شما پیش آمده که قسمتی از خانه یا قسمتی از وسایل دچار خرابی شوند. این موارد میتواند شامل چیز هایی مثل نصب پرده، برداشتن وسیله ایی از کابینت یا کمد های دیواری بلند، تعمیر پکیج دیواری، نقاشی ساختمان یا حتی تعمیرات خود ساختمان( مانند خرابی دیوار و … ) و هزاران موارد دیگر.

از دیگر مکان هایی که به شدت از نردبان استفاده میشود میتوان به فروشگاه ها، انبارها و انواع سوله ها اشاره کرد. در فروشگاه ها و انبارها ممکن است قفسه محصولات تا چندین متر برسد. در این هنگام نردبان جز ضروری‌ترین ابزارها به حساب می اید. که افراد میتوانند به واسطه آن به نقاط کور و مرتفع دسترسی داشته باشند.

باغ‌داران نیز از افرادی به شمار می آیند که نردبان جز ابزار ضروری ان ها به حساب می اید. آنها برای چیدن میوه هایشان و دسترسی داشتن به تمام نقاط درختان نیاز به نردبان هایی با حفظ تعدل بسیار زیاد ، مقاوم و مرتفع دارند.

نردبان های خانگی:

نردبان های خانگی معمولاً دارای برچسب هستند که نشان می دهد چقدر می توانند وزن را تحمل کنند. از آنجا که همیشه نمی توانید پیش بینی کنید که چه کسی از نردبان شما استفاده می کند ، بهتر است از نردبانی با ظرفیت حداقل 100 کیلوگرم استفاده کنید. برای تهیه نردبانی که خانگی نیست ، بهتر است به نوع کار خود توجه کنید و سپس طرح و ارتفاع مناسب را انتخاب کنید.

فرق نردبان های خانگی با مخابراتی:

نردبان های خانگی معمولا برای مصارف خانگی و مصارف فروشگاهی کوچک استفاده میشوندو نردبان های مخابراتی معمولا در محیط کار به کار گرفته میشوند.

نمونه های خانگی معمولا از نوع کلاسیک هستند و نمونه های مخابراتی معمولا از نوع کشویی و چند تیکه. دلیل این که نردبان های صنعتی به مخابراتی معروف شدند این بوده است در زمان های قدیم شرکت مخابرات برای پیمانکاران خود از این نوع نردبان ها استفاده میکردند و از ان پس به این نام معروف شدند.

نردبان های آهنی:

نخستین نردبان ها از جنس چوب بودند. اما چوب جنس مناسبی برای تولید نردبان از نظر مقاومت و فرسودگی و … نبود. پس نردبان هایی از جنس اهن وارد بازار شدند و استقبال خوبی هم از ان ها شد.

قیمت اهن نسبت به قیمت آلومنیوم کمتر است و همین باعث میشود قیمت نردبان های اهنی نیز کمتر باشد. همان طور که می دانید چندین نوع آهن (پروفیل، پروفیل صنعتی، ورق آهنی محکم و …) وجود دارد.

همین مورد باعث میشود جنس نردبان های اهنی نیز با هم متفاوت باشند و مدل های مختلفی داشته باشند. آهن از نظر جوش خوری بسیار عالی می باشد و همین امر باعث میشود بعد از جوشکاری مقائمت فوق العاده ای داشته باشد. قابل توجه است که یک خال جوش میتواند وزنی معدل یک تن را تحمل کند.

برای آن که قیمت این نوع نردبان همچنان کمتر شود پروفیل صنعتی آهنی میتواند گزینه مناسبی باشد. این  پروفیل از پروفیل خود آهن سبک تر می باشد چرا که ضخامت کمتری دارد.

علاوه بر اینکه قیمت نردبان های آهنی نسبتا پایین تر است، مزیت دیگر ان ها این میتواند باشد که نسبت به انواع دیگر خود به خاطر مقاومت جنس اهن و قیمت ان پله های این محصول را پهن تر می سازند و این مورد باعث میشود هنگامی شما به مدت زیادی روی پله های ان سر پا می‌ایستید پاهایتان درد نگیرند و دیرتر خسته شوید.

معایب نردبان آهنی:

از معایب این نوع نردبان میتوان به وزن زیاد آن‌ها و حجم زیادشان اشاره کرد که در زمینه حمل نقل کار را برای افراد مشکل میکند. البته در مدل های خانگی مدل آهنی با مدل الومنیوم اختلاف فاحشی در وزن ندارند اما در مدل های مخابراتی که ارتفاع آنها به 6 متر و یا حتی بیشتر میرسد، این اختلاف وزن و حجم بسیار به چشم میخورد.

از معایب دیگر این نردبان حداکثر دو تیکه بودن (نهایتا سه تیکه در بعضی از مدل ها)  می باشد که برای حمل و نقل دردسر ساز میباشد. در مواقعی که شما از نردبان مرتفع استفاده میکنید شما را مجبور میسازد که برای حمل و نقل آن ها از وانت استفاده نمایید.  با وجود وزن و حجم زیاد نردبان های اهنی همچنان به دلیل اینکه قیمت پایین تری نسبت به مدل های الومنیومی دارند مورد استقبال بیشتر مردم قرار میگیرند.

نردبان-المنیوم-سبک-ارزان-برای-خانم-های-خانه-دار

هرچند اولین نردبان ها آهنی بودند ولی با گذشت زمان برخی از افرادی که آلومینیوم تولید میکردند متوجه شدند که برای بعضی از کارها نردبان های 6 و یا حتی 8 متری لازم است و اصلا بعضی از افراد نیاز دارند که با توجه به حرفه شان نردبان با خود حمل کنند. وزن بالای آهن و حجیم بودن آن موجب می شود حمل و نقل ان به سختی صورت بگیرد. پس این موارد موجب شد تا نردبان های آلومنیومی تولید و روانه بازار شوند تا از نظر حمل و نقل بهترین گزینه باشند.

نردبان های آلومینیومی:

نردبان های آلومینیومی از لحاظ وزن نسبت به نوع اهنی بخاطر نوع الیاژ خود بسیار سبک ترند و زنگ نمیزنند ولی چون الیاژ آلومینیوم قیمت بسیار بالایی دارد، نردبان های آن هم قیمتشان نسبتا بالاست.

به همین خاطر ممکن است برخی افراد قدرت خرید ان ها را با وجود کیفیت عالی ، زیبایی و  سبک بودن ندارند. آلومینیوم چون در جوش کاری ضعیف عمل میکند نردبان ها را معمولا با پرچ و پرس درست می کنند.

شرکت های زیادی اقدام به ساخت نردبان های آلومنیومی کردند و مدل های مختلفی از جمله مدل کشویی، تاشو، هایلوکس، کلاسیک و … تولید کردند. از جمله شرکت های مطرح سازنده این نردبان میتوان به الوم پارس پله کرج اشاره کرد که با الهام از محصولات با کیفیت شرکت هایلو المان شروع به فعالیت در بازار نردبان کرد.

نردبان-هاویلوکس-آلوم-پارس-پله،الوم-پارس-پله،فراز-پله،رادپله،

نردبان از نظر یک طرفه و دو طرفه بودن هم دسته بندی میشوند. در مدل نردبان یک طرفه پایه نگهدارنده وجود ندارد و بایستی به جای محکمی تکیه داده بشود.

نردبان های دو طرفه دو نوع می باشند. در مدل اول نردبان داری پایه نگهدارند است و فقط یک طرف آن دارای پله میباشد. در مدل دوم در هر دو طرف نردبان دارای پله میباشد و دو نفر همزمان میتوانند استفاده کنند.

چه نوع نردبانی بخریم؟

استاندارد نبودن نردبان یا استفاده نا بجا از نردبان ها برای کاربرده های که برای ان ساخته نشده است میتواند موجب حوادث جبران ناپذیری شود. پس باید در هنگام خرید نردبان به معیارهای لازم توجه داشته باشیم.

در هنگام خرید نردبان باید به معیارهای مختلفی از قبیل:

کاربرد، جنس، تعداد پله، ارتفاع، مقاومت(وزن قابل تحمل)، عرض پله،  مقاومت پایه، قفل ارتفاع دقت نمایید.

کاربرد نردبان:

همان طور که گفته شد نردبان به طور کلی به دوسته خانگی و مخابراتی که هر کدام از این ها دارای مدل های مختلفی با اپشن ها و ساختارهای مختلف می باشد پس شما ابتدا باید مشخص کنید برای چه کاری می خواهید از ان استفاده کنید. پیشنهاد ما این است که هننگام خرید نربان چه حضوری و چه اینترنتی ابتدا از فروشنده مشاوره بگیرید تا به شما در انتخاب کمک کند.

اندازه استاندارد نردبان برای منزل،نردبان چندمتری بخریم

جهت مشاوره رایگان خرید نردبان رو همین متن کلیلک نمایید.

جنس نردبان:

جنس نقش تعیین کننده ای در وزن قابل تحمل و سهولت در حمل ونقل دارد. در قسمت انواع نردبان ویژگی های هر دو نوع اهنی و الومنیومی داده شده است.

تعداد پله:

هنگام خرید نردبان حتما باید علاوه بر ارتفاع به تعداد پله ها و فاصله بین پله ها توجه فرمایید. باید دقت داشته باشید در نردبانهایی که دقیقا تا بالای ان پله له کار رفته است نباید از دو یا سه پله اخر اسفاده نمایید و این مورد را با ارتفاع نردبان و طولی که میخواید استفاده کنید در نظر بگیرید. فواصل پله هاي نردبان هم از يكديگر بايد مساوي و بين 25 تا 35 سانتيمتر باشد .

ارتفاع:

همان طور که گفته شد ما باید تعداد پله را با ارتفاع نردبانی که نیاز داریم مطابقت بدهیم. و متناسب با نیازی که دارییم اخرین پله برای با ارتفاع مورد نیاز مقایسه نمایید. البته توجه داسته باشید طول نردبان قابل حمل نبايد بيش از 10 متر باشد .

مقاومت وزن قابل حمل:

شما ممکن است هنگام استفاده ازنردبان بار یا وسیله ای را با خود حمل کنید. صد در صد مجموع وزن این بار به علاوه وزن فردی که از ان بالا می رود باید برای نردبان قابل تحمل باشد که جنس و نوع سرهم کردن نردبان در این امر تاثیر گزار است.

عرض پله:

عرض پله از موارد مهمی است که باید در هنگام خرید نردبان به آن توجه داشت. هرچه عرض پله بیشتر باشد وقتی  روی پله ها بایستید پاهایتان با گذشت زمان دیرتر درد میگیرد و دیرتر خسته می شود.

مقاومت پایه:

هنگامی شما از نردبان بالا میروید چیزی که امنیت و ثبات شما تضمین میکند در واقع همان پایه نردبان است که تکیه گاه شماست. انواع مختلفی پایه نردبان داریم که برای سطوح مختلف درست شده اند. مدل و جنس پایه نردبان از معیارهای مهم می باشد که باید به آن توجه کنیم.

قفل نردبان:

بعضی از انواع نردبان که شکل و ارتفاع آنها قابل تغییر است مانند نردبان کشویی و تاشو وجود قفل نردبان امری ضروری است تا از ناگهان بسته شدن یا تغییر ارتفاع ان در زمان استفاده جلوگیری کنیم.

اپشن های اضافی: بعضی از نردبان ها دارای اپشن های اضافی مختلف  از قبیل جا ابزاری ، جای سطل رنگ و … می باشد که میتوانند با توجه به نیازتان گزینه های مناسبی باشند.

نردبان چند متری بخریم؟

صددرصد ارتفاع نردبان به کاری که شما می خواهید انجام دهید بستگی دارد. در منازل استاندارد امروزی ارتفاع سقف بین 280 سانتی متر تا 300 سانتی متر می باشد. البته در خانه های قدیمی تر ارتفاع سقف تا 450 سانتی متر هم میرسد  اما اگر خانه شما حیات نیز دارد باید مصارف داخل حیات هم در نظر بگیرید. در انبار ها و سوله هم متناسب با ارتفاع قفسه ها معمولا انتخاب می شود.

قیمت نردبان:

معیارهایی که در بالا به آن اشاره شد نقش تعیین کننده ای در قیمت نردبان دارند. پس به شما توصیه میکنیم قبل از بررسی قیمت به امکانات آن توجه کنید. برای اطلاع از بروزترین قیمت نردبان‌ها شما می‌توانید به دسته بندی نردبان چارسو مراجعه کنید.

رنگ-و-ابزار-چارسو،تولید-کننده-و-توزیع-کننده-عمده-نردبان-در-ایران-و-در-مشهد

فروشگاه چارسوتولز

فروشگاه رنگ و ابزار چارسو یا به اختصار چارسوتولز که در مشهد واقع است نه تنها بزرگترین و کامل‌ترین مرجع خرید نردبان در مشهد می باشد بلکه با جرات میتوان گفت از بزرگترین مراکز خرید و فروش نردبان در شرق کشور نیز هست و قصد دارد تمام نقاط کشور را نیز تحت پوشش قرار دهد.

شما در چارسو تولز می توانید انواع نردبان‌ها را از برندهای مختلف به بهترین قیمت و کیفیت خریداری نمایید. چارسوتولز با ارائه تسهیلات ویژه خرید نردبان در مشهد و سایر نقاط ایران را اسان نموده است. خرید نردبان برای مشهدیان عزیز رایگان می‌باشد ولی سایر مشتریان در سایر نقاط نگران هزینه های ارسال نباشند چرا که چارسو به سریع ترین روش نردبان را به مشتریان عزیز می‌رساند و تا حد ممکن هزینه های آن را کاسته است.

نکانت ایمنی و اصول استفاده از نردبان

  • از پشت به نردبان تکیه ندهید.
  • دو نفره از نردبان های یک طرفه استفاده نفرمایید.
  • از محکم بودن و ثابت بودن پایه ها اطمینان حاصل فرمایید.
  • از نردبان های استاندارد مخصوص هر مکان استفاده نمایید.
  • زاویه سطحی که نردبان روی ان قرار میگیرد بیشتر از 16 درجه نباشد.
  • هنگام بالا رفتن سعی کنید از 3پله انتهایی استفاده نکنید زیرا تعادل شما راحت بهم میخورد.
  • در صورتی که وسیله یا باری سنگین در دست دارید برای حفظ تعادل  یک نفر نردبان را نگهدارد.
  • هنگامی روی نردبان میخواهید از دو دست استفاده کنید از کمربند ایمنی نگهدارند غافل نشوید.

برند های مطرح نردبان در ایران

از برند های مطرح که میتواند برای خرید نردبان مناسب باشند میتوان به نردبان ماندگار، راسندو، مهرنگا راد، آلوم پارس، الوند آلوم پارس پله، رونیک، فراز پله و آسان کار اشاره کرد که لوگوی آنها را میتوانید در زیر مشاهده کنید.

نردبان آلوم راد پلهنردبان ماندگارنردبان مهرنگارنردبان آلوم پارس پله - الوند الوم پارس پلهنردبان رونیکنردبان فراز پلهنردبان فولاد بهمن اسان کار